Jak prowadzić sprzedaż przez Instagram?
Jeśli od dłuższego czasu zastanawiasz się, w jaki sposób możesz przekonać swoich obserwatorów do zakupu swoich produktów, skoro nie masz możliwości przekierowania ich bezpośrednio do swojego sklepu, to dobrze trafiłeś. Małym twórcom sprzedaż często jest utrudniania, bo nie mają wielu funkcji ją podkręcających, ale wciąż można zainteresować swoim produktami odbiorców, o ile robi się to ze smakiem.
Podstawą prowadzenia sprzedaży przez Instagram jest regularne przypominanie, że ma się do zaoferowania swoje produkty. Nie bój się, że ktoś pomyśli, że za mocno się reklamujesz albo że jesteś nachalny. Ta platforma rządzi się swoimi prawami i nawet jeśli w co drugim poście przypomnisz o swoim e-booku albo sklepie internetowym, nikt nie poczuje się tym zażenowany, tym bardziej jeśli prowadzisz profil marki na tym portalu. Pamiętaj, że jeśli odbiorca nie będzie wiedział o twojej działalności, nigdy z niej nie skorzysta. Twoim zadaniem jest przekonanie go, że jesteś najlepszą opcją, a w tym celu musisz zaistnieć w jego świadomości.
Prowadząc sprzedaż, koniecznie skup się na grupie docelowej. Zwracaj się do potencjalnych klientów w sposób bezpośredni, ale nigdy przez Pan czy Pani, a już tym bardziej nie przez zbiorcze i zbyt ogólne Państwo. Nie przejmuj się zwrotami grzecznościowymi, na to przyjdzie czas, jeśli napłyną do Ciebie zamówienia albo wiadomości prywatne. Na Instagramie nie ma żadnych barier, nie stawiaj ich sobie na siłę. Wywołanie do tablicy odbiorcy poprzez zwrot bezpośredni bardziej przekona go do sprawdzenia twoich usług. Jeśli będziesz zwracać się do zbiorowości, to nie zapadniesz w pamięć i łatwiej będzie Cię zrezygnować.
Nigdy nie prowadź sprzedaży bezpośredniej na zasadzie pisania w wiadomościach prywatnych do twoich odbiorców. Takie zachowanie jest nieprofesjonalne, a do tego wchodzi w przestrzeń tej drugiej osoby. Przez to raczej zniechęcasz do siebie potencjalnych klientów i wychodzisz na desperata. Zwracaj się bezpośrednio do klientów w komentarzach, jeśli jakieś się pojawią, ale nie zahaczaj o ich życie prywatne. Skup się na tym, co oferujesz i co może zyskać dzięki temu klient, nie przekonuj go, że na pewno jest zainteresowany zakupem. Kiedy poczuje, że interesują Cię tylko jego pieniądze, szybko zamknie się na twoją ofertę.
Dodatkowo niedawno Instagram uruchomił dedykowaną platformę do sprzedaży w swojej aplikacji, więc handel będzie żwawo się rozwijał.